onsdag 13 februari 2008

Lite hjärtligt pyssel...

Släppte lös min syster på Hötorget i går,

det resulterade i den här fina kransen till mig.

Själv dekorerade jag ett blockljus med

fint papper, textilband och en liten tygros.

Det ljuset får som ett pärlemorskimrande

skal kvar på utsidan när det brinner ner.

Sen blev det ett litet hjärta fyllt med lavendelblommor.

En lite romantisk tag till en oblekt
presentpåse.

Jag gillar oblekt papper och tycker det
är bra att ha lite såna här presentpåsar
hemma när det är presentdax,de finns i alla
möjliga färger och kan dekoreras i oändlighet.

Jag önskar er en härlig onsdag alla bloggare
lämna gärna en kommentar.




10 kommentarer:

Ann-Catrin / finthemma sa...

Oj vad det pyslllas här...hjättefina saker du visar!!
kram A-c

Guldkorn i min vardag! sa...

Hos dig blir man verkligen inspirerad, så gulligt hjärta och det där med påsen är ju smart. Ha en riktigt go Alla-Hjärtans-Dag
:-)Kram Ulla-Bella

Maria sa...

Roligt att du hittat till mig, välkommen åter!
Här fanns mycket fint att titta på! =)

Lilla Trollbacken sa...

Du är vekligen duktig på att få till det. Verkligen sött!
Tack för din snälla kommentar om mina kuddar
Kram
Gabrielle

Aalerud Stall sa...

Hei!

Virkelig fine saker du viser frem her :-) Jeg fikk en god idè med de ublekede papirposene! Jeg har også sansen for ubleket papir og har tidligere brukt det både til kort og til presanger, for de er veldig anvendelige og kan dekoreres nettopp slik du selv ønsker. Kransen og lyset du har laget er akkurat slik jeg liker det :-)

Ønsker deg en flott kveld!

Klem fra Britt :-)

Vägen till Drömhuset sa...

hej! tack för din kommentar! visst är det något speciellt med gamla foton, mysigt när man har en relation till dem. alla var så fint klädda på den tiden, så högtidliga.

hoppas du haft en bra dag.

kram sara

Bara Gry sa...

Aaa, så syrran är lika pysslig hon? Snygg krans hon har gjort, ser så genomarbetat ut :-)

Vad är det för ljus med pärlemoskimmer? Har du gjort det själv också??!!! Håller med att oblekt papper är användbart, och med fina manillamärken och bilder så är det den finaste presentinslagningen, tycker jag.

Ha,ha....tur för mig att jag städade sopskåpet för ett par veckor sen ;-) I botten har jag använt mig av vaxduk som jag tejpat med dubbelhäftande tejp mot underlaget.

Ska du inte prova? Vinna gör man oavsätt, i alla fall ett fint och rent städskåp, hi,hi...

Kram Gry

me and alice sa...

Vad du är duktig på att pyssla. Du kan ju allting du!!
Det lilla hjärtat med lavendel är så sött...
Gillar din systers blåbärskrans... Såå fin!
kram Susanne

Mamma Millan sa...

Hej kära du!!

Vilken underbart vacker krans, jättefin!!

Ja, nu är jag här igen....med en NY blogg!!
Kunde inte vänta...så jag skapade en ny, hoppas jag hittar den gamla...men så länge får ni hålla till godo med denna!!

Tack för mailet, blev så glad...o tack för all omtanke!!!

Ha en Underbar Alla Hjärtans Dag!!!

Kram på dig Millan

Vanilla dreams and humblebees sa...

Jag älskar det där pappret du dekorerat ljuset med... det var ju med på baksidan på taggen jag fick av dig också! Så himla fint!!!

Visst är det bra med oblekt papper och påsar... man kan göra så mycket kul pyssel av det!

Fina hjärtan i dagens inlägg också!

Hjärtliga kramar till dig kära vän!
---<-@

Jenny