onsdag 20 februari 2008

Krackelerad....

Krackelerade ytor tycker jag mycket om
helst ska det vara gammalt och naturligt
krackelerat men för sjutton det går bra med
lite nytt och fake också.
I soffan här ovan kommer jag att tillbringa
största delen av dagen i går sov jag mest jag har
fått influensa med värk i kroppen och allt vad det
innebär, skulle inte förvåna mig om barnen får det
till veckan när lovet börjar det brukar av nån anledning
bli så då. Men jag är i allafall glad så länge vi slipper få
magsjuka det är ju bara värst. Ja krackelerad känner
jag mig verkligen idag hur mår ni andra därute?

13 kommentarer:

Emma sa...

JA vackra gammla ytor är fina!
Du skrev längre ner om loppisar, de är nog ovanligt med riktiga loppisar i storstäderna, de är mer små antikhandlare, de är dyra å vet värdet på sakerna, riktiga loppisar är nog mer uppåt landet eller längs småvägarna. men man kan ha tur på myrorna med, det gäller bara att koppla på "falkögat" å spana!
Ha det gott, kram Emma

Mamma Millan sa...

Ja, vad fint..vilken söt madonna..ser ju gör gammal ut!!

Krrya på dig då..o hoppas brnen klarar sig...ingen hit på lovet minsann!!Millis!

Doften av vanilj sa...

Fina små figurer, det är fint när de är lite krackelerade. Måste bara säga vilken otroligt fin tovad väska du visade i ett tidigare inlägg! Krya på dig/Kram

Vita tankar sa...

Är du också sjuk! Smittar det via bloggen? ;-). Hoppas att du piggnar till snart!

Kram Linda

Grindelunda sa...

Hej hej!
Oj vad många fina bilder jag missat sedan jag sist var in hos Dig.
Hoppas Du kryar på Dig, och att barnen klarar sig. Här hemma är många sjuka, antingen i feber eller magsjuka. Verkar gå runt runt.
Kram från Gilla som känner sig aningen krackelerad.

Guldkorn i min vardag! sa...

Ja ibland kan man känna sig krackelerad, så kände jag mig för nån vecka sen när jag hade magsjuka. Just nu härjar den villt här, mina barnbarn har haft den(därifrån fick jag den) sen alla på deras dagis också. Du har iallafall en skön soffa att vila på och massor med mysiga kuddar.
Krya på dig!
Kram Ulla-Bella

Vanilladreams and humblebees sa...

Oh usch och fy för sjuka och värk!
Hoppas verkligen att dina små slipper undan influensa på sitt sportlov!

Kramar från Jenny
---<-@

Vanilladreams and humblebees sa...

Krackelering är super fint! Missade att skriva det!

Aalerud Stall sa...

Du har igjen laget mange flotte ting! Jeg håper du blir fort frisk igjen; her har vi vært syke i en hel uke etter tur... Ikke veldig morsomt, men det går heldigvis bedre nå :-) God bedring!

Klem fra Britt

P.S Likte spesielt den gamle madonnaen, en slik leter jeg etter selv.

Lin & Lavendel sa...

Madonnan ser fin ut!
Här har vi magsjuka...sjukdomarna avlöser varandra för vi har varit förkylda också!
Krya på dig!
Kram

Aalerud Stall sa...

Joda, vi har Vinterferie, men da slipper i hver fall ungene å få fravær på skolen (uten at de er så veldig glade for det...).
Jeg skal sjekke opp den butikken i Stockholm på nettet, kanskje de har nettbutikk? Uansett kan jeg kikke innom neste gang jeg er i Stockholm, for jeg likte meg veldig godt i deres by så det blir nok ikke siste gang :-)

Lin & Lavendel sa...

Jag har använt en stämpeldyna och chalkat kanterna...eller vad det nu heter på scrapbookingspråk.

me and alice sa...

Stackare!
Krya på dig! Hoppas att barnen klarar sig!
Visst är turquoise härlig... Går dit varje gång jag är i stan.
Din soffhörna ser så inbjudande ut...
kram Susanne