tisdag 19 februari 2008

I min sessas rum....

I min sessas rum finns det många kronor här är en,
mycket går i favoritfärgen rosa.Som de här prydliga
Tilda burkarna med pärlor och annat i...
Turkos är en annan favoritfärg plymer,
strass och glitter uppskattas...

Klart tjejen ska ha en ferrari...

What!!!!
Jo, hon har utnämnt sig till familjens stora
grafitty-konstnär...

Första hjärtat målades förståss på väggen,
det är inte bara väggarna som får vara hennes
målarduk.Hon målar på allt golv, dörrar,möbler,
lister, glasrutor, leksaker och sig själv förståss.

Hon har nu tuschpenns förbud här hemma tills hon fyller
5 sen får vi se hur det blir,det är inte så att det här med
målandet är en period för henne, hon har hållit på så här
i tre år nu.Skulle så gärna göra riktigt fint därinne men
det känns inte som nån mening att ens anstränga sig.
Det får vara tills i framtiden då hon blir en skötsam sessa.

Här har ni henne trollungen,nej jag menar ju
prinsessan förståss.


Ha en bra dag everybody!

10 kommentarer:

Annica sa...

Hej!

Nej jag kan förstå att du inte vågar göra iordningtrollprinsessans rum (för det är väl en sådan hon är?)

Jag har också haft problemet under en kortare på period,då mellankillen fick för sig att inte bara måla i sitt eget rum utan även i syskonens...Som tur var skedde detta innan vi började renovera...men då gällde det att plocka undan allt som gick att göra ett streck med...

Kram Annica

Bara Gry sa...

Vilken go princessa du har :-) Det är ju ingen idé att göra om barnrummet när de är i den åldern. Vi har våran 5-åring som också ritade på väggar, bord, golv, kylskåp mm..... Han har slutat med det nu, men ritar däremot på sig själv i stället! Han ser aldrig något hinder i nånting, och vill han leka pirat- då kan man ju bara rita en mustasch, eller hur?

Tack för din fina kommentar hos mig. Jag beundrar ert val och att ni gjort det redan från början. Tyvärr var vi inte rikitigt lika kloka, och även fast vi inte direkt tänkte så medvetet- så blev det ändå så att vi jagade prylar och renoverade. Bara för att vi tänkte så att när det är gjort, DÅ....
Tyvärr har vi nu fått lära den hårda vägen, men vi har ändå lärt oss :-)
Ha en finfin dag! Kram Gry

Mamma Millan sa...

vilken liten söt prinsessa du har...en blivande konstnär!!!!!!

Vanilla dreams and humblebees sa...

Vilken söt liten tjej!!! Vilket härligt prinsess rum! Hihi... Min dotter har precis samma tilda burkar i sitt rum!

---<-@
Jenny

Vita tankar sa...

Sonens pennor står höööööögt upp! Han fick tag i en bläckpenna igår och målade utanför pappret på bordet...inte borta än...Vilka små "kluddmonster" ;-).
Söta burkar och en väldigt söt liten "målarkludda".

Kram Linda

faster atta sa...

Vilka fina konstverk ni har på väggarna!!!

Änglahem sa...

Här har det varit nedrivning av tapeter!! Underbart.........NOT!
Men det är tack o lov slut med, det var en kort period men när det sker så känns det som en evigheeet!
Förstår att det inte känns som någon mening att göra om där än!!
Dom är lustiga de små liven...med distans på det hela*hihi* det går ju över*tror jag*. Vi har alltid haft tuschpennor förbud här*elak mamma*.

Såg din lilla väska här nedanför, så himla FIN!!! hur bär du dig åt!!

Ha det gott tillsammans med grafittiprinsessan!

Kram
Ulrika

Stämningsfullt sa...

Hihi en riktig liten troll-konstnär :) Vem vet? Hon kanske gör stor framgång med sitt målande? Ditt målande får väl vänta ett tag till helt enkelt :)
Hoppas att du mår bättre nu. Själv är jag på benen en liten stund.
Kram!

Tidsmästarinnan sa...

hon är kreativ din lilla raring! (det har jag med hemma, på den nymålade väggen i gästrummet... grrrr)
Många fina bilder att kika på här!
Ha det så gott
/S

I en röd liten stuga med vita knutar... sa...

Så trevligt att se att det finns fler konstnärsflickor än bara min, hon har avverkat både möbler och väggar, tur att det är övergående och så har man ju en lämplig ursäkt att göra om hemma =)

Ha en bra onsdag/Annika