fredag 29 februari 2008

Galna äggsjukan...

Av denna syn vaknade jag nu på morgonen
tror ni att de tycker att deras mamma
är en sjusovare ?
Ett litet vår arr, på brickan i köket.

Ja, nu har jag också drabbats av
bloggvärldens galna äggsjuka,och
jag måste säga att det är en väldigt
rolig smitta som jag drabbats av...

Jag undrar bara vem det var som startade
det hela.Nån som vet?

Nåja alla ägg blir ju lite personliga i
varje fall...

Sjäv har jag väldigt svårt att sluta
när jag väl börjat.Vill bara göra mer.
När börjar påsken i år egentligen?
Den här söta flickan med katt har fått
en ram av min mormors gamla spetsar.

Det här ägget är min favorit.Den bilden
har en ram av mörk silverspets.
Jag är näst intill en samlare av vackra
keramik och porslins ägg, med dessa ägg
inräknat så blir det många ägg här hemma
liknar nästan ett hönshus.
Och fler kommer det att bli känner jag.
Ha en bra fredag allihopa!

17 kommentarer:

Dorthe sa...

Vilka ljuvliga ägg du har gjort! Visst är det kul!

Kramar
Dorthe

Inredningsfanatiker sa...

ÅHHH, ja jag förstår om du fått galna äggsjukan, det får jag bara av att titta på dina vackra ägg! Ha en go helg Kram Petra
http://www.metrobloggen.se/romantiskahem

Elisa Day sa...

Vilka vackra ägg du har gjort! Min favorit är den med flickan och katten. Jag håller på att försöka tova ihop en häxa.

Mamma Millan sa...

God Morgon!!
Tack för rara, söta ord om våra ägg!! men upptäckte nu att du är ju värre än mig ju;)
Wow så mö fin ägg!!!Ja visst är det kul...ska göra ännu mer!! Hihi
Frågan är bara vad man gör när påsken är över??!!??

Tack för ala tips, ska jag absolut spana in!!!Är det söndags öppet o så på många ställen?

Du får ha en underbar helg hemma i hönshuset..jag lämnar mitt..för mö kackel!!!

Kram äggmillis!!

PS Vad söta din abarn var....kul att bli väckt så!!!!
Ha en härlig helg!!

♥Kram ÄggMillis♥

Mamma Millan sa...

Grattis med till veckans bloggarinna an romantiska hem!!!

Ditt hem är verkligen helt underbart....kan du inte komma em till mig o fixa lite!!

Kramizzz

trollmor sa...

Som föräldrer får man stå ut med det mesta.
Äggen var för ljuvliga,riktiga konstverk.
Ha en riktig skön fredag
kram ewa

Vägen till Drömhuset sa...

åh vilka fina ägg du gjort! vilken talang! gillar det sista ägget jättemycket, det skulle jag gärna ha hemma..

stor vårkram sara

Änglahem sa...

Hej i hönshuset,

Missat en del här har jag, får inte vara borta för länge från bloggen förstår jag...hmmm

Dina ägg är ju så ljuvliga, och fina, och söta.....ska jag fortsätta?!!!

Vilken syn att bli väckt till*fniss*, jag hade nog blivit dörädd!!!

Skärtorsdagen är den 20/3, så det är snart!! Detta är väl det tidigaste påsken kan komma? är lite tråkigt för april blir ju helt händelselös!

Ha en fin helg!
Kramar
Ulrika

Radhusdrömmar sa...

Men vilka söta!!!!!!!

Ha en bra helg!

Kram Johanna

Mamma Millan sa...

Millan, Millan, Millan.....så der kan bli!!!Måste blivet helt galet..men ni har underbara hem båda 2!!!!! Så dum jag känner mig nu!!Men bra att du påpekade det!!
Jaja, ditt hem är med jättevacketrt o skkulleju gott kunnat blivit utsedd till det med!!!

Kram o ursäckta!!!
Middag väntar!!

Millan

Vita tankar sa...

Hallå där i hönsgården!;-) Ja det var värst vilken äggproduktion det pågår på bloggarna nu. Dina ägg var jättevackra, konstnärliga.

Kram Linda

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Har visst gått glipp av mye her... De rosekoppene dine ønsker jeg meg virkelig, de er kjempefine! Det forrige innlegget med alt det hvite; helt i min gate :-) Og påskeeggene... Nå har jeg nettopp vært inne hos mamma millan og sett på flotte egg og så har du også laget slike små kunstverk! Er det noe spesielt i Sverige eller? Tror jeg må spørre min søster Gry, som har blitt halvsvenske :-)
Ønsker deg en toppen fredagskveld!

Klem fra Britt :-)

Aalerud Stall sa...

Oops, kanskje jeg virkelig blir nødt til å lage påskeegg til mine søte små? Panduro er vel et fint sted å begynne, tenker jeg. Liker egentlig å pusle med slike ting, men det var det med tiden da :-)
Vil forresten heller bli smittet av et eggvirus enn det magesjukeviruset som er her i huset om dagen...

lottens vita och gröna sa...

så underbara ägg, jag håller med när man väl har den där lusten är den svår att stoppa! jättekram lotten

Bara Gry sa...

Galna äggsjukan,hi,hi...vad kul, fniss.... Jag BLEV galen av att försöka göra fina ägg, så nu hatar jag påskägg, ha,ha...lite skämt är det i alla fall. Fast hos mig räcker det med de två fula som jag gjort, inte vill jag föröka dom, inte. Om jag däremot kunde få till lika fina som dina, så skulle jag också få ett hönshus här hemma, hi,hi.. Du lär hinna några hundra fram till påsk!

Det glamorösa backpacker-livet som du upplevt har jag nog missat, hi,hi.. Jag får köra glamorösa husvangslivet i stället, rena rama lyxen!!

Hoppas du får en skön helg! Kram Gry

Mamma Millan sa...

Hejsvejs,,samma här..bloggar o kollar mello. Ja vi är kvar tills i morgon, sitter på hotellet, o datan är sååååå seg där!!!!Blir tokig, bra kopplar ner sig hela tiden!!!

Jo det blidde lite shopping i da, kul!!Så mycket fint att köpa , önskar man vore miljonär!!!Stockholm är mysigt, ja det finns ju nått av allt. Var på Kungsgatan , mm idag..massa fina butiker...o deras panduro., så STORT!! Där vill jag bo!!!!

Sen var vi med stor tösen på en sak, anledningen till att vi åkte upp..en audition! Spännande!!
Blev uttagen till en mode audition för en ny ungdomskedja...Får svar på tisadag.* pirr *pirr*Det var med lite melodifestival folk med.

Efter var det Heron City..så kul aldrig varit där förr!!
I morgon ska vi jaga vår väska som "VI" glömde på mode grejen....Lissis massa nya kläder, hennes smink, allt mitt smink....ååå, sååå trist, kan ju inte gå ut utan make upen ju!! Snyft!! Håll tummarna att den är kvar!!
Det blir en dyr helg detta!!!!!;(

Ha en fortsatt trevlig kväll!!

Kram kram MM

Stormvikens Anita sa...

Höll nästan på att trilla av stolen! vilka söta ägg, är det möjligt få lite tips hur man gör?

Hälsningar Anita