lördag 16 februari 2008

Blommor av stål...

Nej det är ju inga blommor av stål utan en bukett
med smidesbestick i en kanna,men med sina "knorrar"
upp till tycker jag de liknar blommor.
Ett vinställ i järn som någon övergett
i vårt grovsoprum.Jag är så glad att
vi har det där grovsoprummet här så
man för göra lite fynd.Det finns ju inga
riktiga loppisar här i stan utan bara myrorna
stadsmissionen och liknande,men de har blivit
så dyra att där är det inte så roligt att handla
längre.Då handlar man hellre av allt fint nytt
som finns i överflöd här i stan.Eller så gör man
små fyndvändor i grovsoprummet.
Tänkte till sist visa vad min darling fick
på allahjärtans dag,lite egotrippat kanske
eftersom jag gillar rost,men han blev faktiskt
glad.Har läst nån gång om feng shui att grodor
ska man ställa innanför dörren vända mot bostaden.
Den här står just nu i köket vid ett fönster mot söder.
Nån som kan sånt där?
En trevlig helg till alla trevliga läsare!



10 kommentarer:

Inredningsbloggar sa...

Så fin han är den lille grodprinsen! Har fobi för levande grodor, men i den här formen blir man nästan kär i dem...:-)!

Kram Linda

Inredningsbloggar sa...

*suck* Ja det var vita ljuva tankar här som glömt att logga ur från inredningsbloggar...för tusende gången!

Elisa Day sa...

Dom där besticken har jag spanat in på Indiska(om det är dom), skulle gärna ha såna! Grodprinsar har jag också hemma, har samlar på mig några fast tyvärr ingen rostig, inte än iaf ;)

Fru A sa...

Jag håller så med dig - det är så trist att det blivit så himla dyrt att handla på Second handbutikerna och återvinningsbutikerna. För det är illa när man kan handla i stort sett exakt likadana men nya saker till samma pris eller ofta till och med billigare när man rotar runt på stan.

Guldkorn i min vardag! sa...

Oj vilen fin kanna, jag samlade på såna förr men slutade av utrymmesskäl. En del av dom har jag naturligtvis kvar ännu.
vilket fynd du gjorde i grovsoprummet :-) sköön groda!
Kram Ulla-Bella

Poppins sa...

Gillar verkligen dina stålblommor. Läckert! Och gillar jag din groda, jag är ingen grodfantast i vanliga fall men han har charm. Har hört att i England anses det för lycka till hemmet om man har en (levande) padda i trädgården. Men det är inte så lätt att fixa...
Har kikat igenom din blogg och har sett mycket både vackert och intressant.
kram

Anonym sa...

Vill först bara säga att jag läser din blogg varje dag! Vad gäller grodan ska man alltid placera dem med näsan inåt rummet, aldrig mot en dörr för det betyder att lyckan rinner ut ur hemmet, vilket man självfallet inte vill :)

rost&rosor sa...

Hej anonym!Tack för tipset,vad roligt att du läser min blogg.Välkommen igen.
Katta

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Tøffe saker diu viser i dag! Feng Shui er igrunnen veldig interessant. Jeg vet ikke så mye annet enn at møblenes plassering i rommet (spesielt sengen) har mye å si for vårt velvære. Litt sånn Ying og Yang? Men selv synes jeg at det er logisk. Vi har vel alle bodd mange steder og hatt sengen vår plassert i alle himmelretinger? Selv har jeg funnet ut at jeg trives absolutt best med å ha sengen plassert mot sør... Ønsker deg en fin helg!

Klem fra Britt :-)

Mamma Millan sa...

hellojs där...ok, kanske skulle skaffa sig en groda då!! Fin din var med krona på huvudet!!
Ja de är fina de snirkeliga besticken...kollat på dem..eller ja, nåt liknande.

ha en fortsatt bra helg o Kram Millan