onsdag 30 januari 2008

Hurry curry och en havremoppe...





Min Em älskar att leka Hurry curry. För den som inte vet
är Hurry curry en restaurang i anslutning till Indiska
vid Hötorget,där har dom god mat och härligt färgglada maränger m.m.
För tillfället leks här hurry curry varje dag.I söndags var hon och köpte sig
ett köks set till sin lilla spis,så jag lovade att tova lite morötter till henne
sen blev det några köttbullar med, inte för att jag nånsin sett dom servera
köttbullar på Hurry curry men linser kändes inte så lockande att tova.
Sen blev det tovat en liten ponny också.

11 kommentarer:

Caroline sa...

Hej!
Jag bläddra runt här, vilka underbara små figurer du gör. Dina bakelser är en av det finaste jag sett. Och den lilla rosväskan va ju helt outstanding!!!
Va roligt.
kram -<-@ Caroline

Fru A sa...

Jag har hört talas om den resturangen men aldrig varit där :)

trollmor sa...

Vilka underbara grejor du gör.Vad duktig du är.Måste nog besöka den där resturangen nästa gång jag kommer till huvudstaden.Sista gånerna har det blivit resturang Mandrin som jag har ätit mongolisk och suhsi buffe.
Kul att du gillade nyckelringen
kram ewa

Aalerud Stall sa...

Hei :-)

Alt du lager er jo kjempefint, men den ponnien... sukk... Nydelig!

Ønsker deg en super onsdagskveld!
Klem Britt :-)

Vanilla dreams and humblebees sa...

Så fina grejer du tovar! Blir ju alldeles snurrig! Bakelserna... jamen ja tror jag smäller av!!! Du är ju otroligt duktig?
Säljer du något tovat?

Kram från Jenny
--<-@

Guldkorn i min vardag! sa...

Men så fina saker du gör, tovar du med nålar eller vilken teknik använder du?
Bakelserna var så söta. De små ponnyhästarna bedårande fina.
Kram Ulla-Bella

country-dreams sa...

Vad mycket fint du tillverkar, rosväskan var ju jätte fin. Påminner lite om "en gry og sif" som jag köper mina tovade varor ifrån.

Bara Gry sa...

Så fina saker du tovar, jag är så imponerad. Kan det va en Lilla Gubben du gjort, kanske?

Jag har inte heller någon trädgård, och är hänvisad till vår underbara balkong samt gemensam trädgård runt huset. Tycker det är så fint med andras trädgårdar, men gillar inte själv någon trädgårådsmänniska, så jag är jättenöjd med bara krukor!

Kram Gry

Bara Gry sa...

Ojdå, jag gillar trädgårdsmänniskor, ha,ha.... Det är trädgårdar jag inte gillar att arbeta i. Så skulle det va ;-)

Ha,ha...

//Gry

Bara Gry sa...

Hi,hi...tur att jag hann rätta till det. Kunde blivit mäkta opoppis annars :-)

//kram Gry

me and alice sa...

Vad duktig du är... Vill också tova. Har aldrig gjort det!
Hur fina saker som helst...
Visst är det mumsigt på Hurry Curry...
kram Susanne